NVK voor leden

Verkrijg hier toegang tot exclusieve NVK ledencontent.

Advieslijn K-EETi voor zorgprofessionals live

27 mei 2021Nieuws
Advieslijn K-EETi voor zorgprofessionals live

Kinderen en jongeren met een eetstoornis moeten eerder worden herkend, beter worden begrepen en eerder en beter worden behandeld. Om dit mogelijk te maken is het belangrijk dat zorg- en jeugdhulpprofessionals toegang hebben tot relevante kennis en expertise. Daarom start K-EET, landelijke ketenaanpak eetstoornissen, met de collegiale, telefonische advieslijn voor zorg- en jeugdhulpprofessionals K-EETi. Vanaf nu iedere werkdag bereikbaar tussen 12.00 en 13.00 uur via 085-760 3375.

Bij K-EETi (Ketenaanpak Eetstoornissen Informatie) kun je als zorg- of jeugdhulpprofessional op toegankelijke wijze casuïstiek bespreken met een expert. De experts van K-EETi denken mee en geven praktisch en inhoudelijk advies over de zorg voor kinderen en jongeren met een eetstoornis en hun ouders. K-EETi wil andere zorg- en jeugdhulpprofessionals versterken in het nemen van beslissingen en wil vroegtijdige en effectieve behandeling van kinderen en jongeren stimuleren.

Bereikbaar voor alle disciplines
Herkennen van symptomen van een eetstoornis, maar niet weten welke stappen te zetten? Wat te doen als een patiënt al is aangemeld voor een behandeling, maar nog op de wachtlijst staat? Hoe te handelen bij complexe casuïstiek of co-morbiditeit? Of advies nodig in welke handvatten aan het gezin gegeven kunnen worden? Met al deze vragen en meer kunnen zorg- en jeugdhulpprofessionals terecht bij K-EETi. K-EETi is bereikbaar voor allerlei disciplines: voor (kinder-, jeugd- of huis)artsen, praktijkondersteuners, of diëtisten, in de specialistische GGZ of juist in de eerstelijnshulpverlening.

Experts in zorg voor kinderen met een eetstoornis
De experts die advies geven bij K-EETi zijn zelf zorgprofessionals en hebben ruime ervaring en expertise in de zorg voor kinderen en jongeren met een eetstoornis, zoals kinder- en jeugdpsychiaters, kinderartsen en verpleegkundig specialisten. Bellers worden doorgeschakeld naar de dienstdoende expert. Hiervoor betaalt men alleen de gebruikelijke belkosten. Om de werking van K-EETi te kunnen monitoren en evalueren houdt K-EETi gegevens bij over de casus en de adviesvrager.